Scalar Oy

Tietojärjestelmä ei saa olla työllistäjä,

vaan huomaamaton avustaja päivittäisissä toiminnoissa. 

Toimintansa vuonna 1987 aloittanut SCALAR Oy palveli aluksi muoviteollisuutta, toimittaen pääosin ruiskuvalumuotin sisällä käytettäviä kuumakanavia sekä muita muottikomponentteja muotin valmistajille ja ruiskupuristajille. Sittemmin ympärille on löytynyt laadukkaita tuotteita muovi- , metalli- ja puuteollisuudelle.

Yritys on viimevuosina laajentanut myös kappaleenkäsittelyn puolelle. Yrittäjä Mauri Sikanen osti SCALARin vuonna 2004, ja on siitä lähtien johtanut riihimäkeläisyritystä. Sikanen kertoo, että yrityksen hallintaohjelman laajentamisen ja päivitystarpeen nostaessa päätään SCALAR päätyi Infocloudiin kahdeksan ehdokkaan joukosta.

Esittelyiden jälkeen tulimme siihen tulokseen, että Infocloud on meille paras ratkaisu niin ominaisuuksiltaan kuin hinnaltaankin.

“Teimme tarkan selvityksen mahdollisista vaihtoehdoista. Kahdeksasta ehdokkaasta siivilöityi neljä, joista kaikista kävi edustaja paikan päällä esittelemässä tuotetta. Esittelyiden jälkeen tulimme siihen tulokseen, että Infocloud on meille paras ratkaisu niin ominaisuuksiltaan kuin hinnaltaankin.”

SCALARilla on käytössään Infocloudin asiakasrekisteri, nimikkeet, tarjoukset, myyntitilaukset, laskutus/myyntireskontra, toimittajat, ostotilaukset, ostoreskontra sekä varasto. Yrityksen toiveesta Infocloud lisäsi raporttipohjille lisäkenttiä, joilla helpotetaan EU-tuonnista tullille tehtävän INTRASTAT-ilmoituksen, sekä EU-viennistä verottajalle tehtävän ALV-yhteenvetoilmoituksen valmistelua.

SCALARilla tilattiin tuotteet aiemmin tilausnumeroilla, jotka eivät olleet ostojärjestelmässä. Infocloudin myötä koko osto- ja myyntihistoria on tarvittaessa nähtävillä. Sikasen mukaan aikaa on vapautunut varsinaiseen tuottavaan työhön.

“Haimme ohjelman hankkimisella sitä, ettemme olisi niin sidoksissa toimistopöytään. Lisäksi olemme saaneet nopeutettua tavaran toimituksia. Saamme hoidettua ostotilaukset ja tarkastettua varaston tilanteen nyt myös tien päältä.”

Koko SCALARin henkilökunta käyttää infocloudia tarjouksiin, osto- ja myyntitilauksiin päivittäin. Sikanen kokee, että Infocloudin hankkimisen myötä inhimillisten virheiden määrä on vähentynyt tuntuvasti.

Infocloud otettiin SCALARilla käyttöön lennosta. Koko muutos vanhasta järjestelmästä Infocloudiin tapahtuikin parin päivän siirtymäajalla. Kaikki pienet säädöt saatiin kuntoon noin viikossa. Vanhasta järjestelmästä saatiin talteen paljon dataa, ja Sikasen mukaan siirto onnistui kaiken kaikkiaan yllättävän kivuttomasti.

Siirron on oltava nopea, sillä kahden järjestelmän yhtäaikainen ylläpito ei ole mahdollista, Sikanen toteaa. Infocloudin käyttö on Sikasen mukaan helppoa kun sen osaa.

“Alun kiireessä kesti hetken päästä sisään ohjelman hierarkiaan, mutta loppupelissä ohjelmiston logiikka avautuu helposti.”
Käyttöapua SCALAR on saanut, silloin kun on sitä tarvinnut.

Infocloud on meille työkalu, jonka täytyy toimia. Olemme saaneet Infocloudilta aina nopeasti apua ja vastauksia ongelmatilanteissa.

“Infocloud on meille työkalu, jonka täytyy toimia. Olemme saaneet Infocloudilta aina nopeasti apua ja vastauksia ongelmatilanteissa.” Infocloud on vastannut SCALARin tarpeisiin hyvin. Sikanen kokee, että ohjelman hankinta on ollut hyvä ratkaisu.

“Ohjelma yllättää edelleen positiivisesti omien käyttötaitojen syventyessä.”
Sikanen pystyy suosittelemaan ohjelman käyttöä varsinkin mikro- ja PK-yrityksille, joille ohjelmisto soveltuu hänen kokemuksensa mukaan erittäin hyvin.

sc
sc2

“Haimme ohjelman hankkimisella sitä, ettemme olisi niin sidoksissa toimistopöytään. Lisäksi olemme saaneet nopeutettua tavaran toimituksia. Saamme hoidettua ostotilaukset ja tarkastettua varaston tilanteen nyt myös tien päältä.

-Mauri Sikanen, Toimitusjohtaja SCALAR Oy