Finnmari on vuonna 1972 perustettu perheyritys, joka on saanut alkunsa nykyisen toimitusjohtajan, Markus Nummelan, vanhempien kynttiläharrastuksesta, joka laajeni pikkuhiljaa yritystoiminnaksi.
Nykyään kynttilöitä on myynnissä lähes kaikissa suurissa marketeissa, tavarataloissa ja lahjatavaraliikkeissä Suomessa. Neljännes Finnmarin tuotteista menee vientiin. Kynttilät valmistetaan perheyrityksen omistamassa tytäryhtiössä Virossa.
Yrityksellä on oman kynttilätehtaan lisäksi sen ympärille rakennettu sisustusmaailma ja se seuraa erilaisia trendejä ja kehittää kynttilätuotteitaan niiden mukaan. Finnmari on saavuttanut vahvaa tunnettuutta niin kotimaissa, kuin ulkomaillakin.
Kun Miisa Lehtinen aloitti nykyisen työnsä Finnmarin myyjänä Isossa Omenassa Espoossa, huomasi hän nopeasti huojennuksekseen, että uuden kassajärjestelmän opettelusta ei tarvitse stressata, sillä siinä oli niin selkeä kosketusnäyttö. Hänen aikaisemmissa työpaikoissaan kun kassat ovat kuulemma olleet varsin kömpelöitä isoja laatikoita hankalilla napeilla. Kehuja järjestelmä saakin Lehtiseltä etenkin sen helppokäyttöisyydestä. Myös näytön hauska värimaailma ja setelin kuvat maksaessa saivat lisäkehuja siitä, että ne selkeyttävät ja helpottavat kassan käyttöä varsinkin kiireessä. Maksupääte on myös toiminut hänen mukaansa hyvin, joten sekä myyjien että asiakkaiden on ollut helppo käyttää sitä. Kassajärjestelmän käyttökokemus on Lehtisen mielestä siis ollut kaiken kaikkiaan hyvin miellyttävää ja hän on iloinen, että saa käyttää vihdoin näin helppokäyttöistä kassajärjestelmää töissään.
Finnmarin toimistolla työskentelevä reskontrahoitaja Sari Siltala on ollut tyytyväinen infocloudiin, joka on kattavasti käytössä yrityksen henkilökunnalla. Hän itse käyttää sen kassajärjestelmää ja osto- ja myyntireskontraa. Finnmarilla ei ennen infocloud ollut käytössä sähköistä kassajärjestelmää, joten Siltalan mukaan tämä on tehostanut suuresti ajallisesti kassatoimintaa, sillä esimerkiksi paperin käsittely on vähentynyt. ”Mitä vähemmän paperia menee, sen parempi”, sanoi hän. Yrityksellä on infocloud ollut jo aikaisemmin muissa osa-alueissa käytössä, joten hänen mukaansa sen ansiosta kassajärjestelmä oli helppo ottaa käyttöön. Siltalan mukaan Infocloudilta on aina saanut apua ja vinkkejä tarvittaessa ja sanoo voivansa suositella muille yritystä ja järjestelmää.
Yrityksen työntekijöiltä tuli myös hyviä kehitysehdotuksia, mitä Infocloud herkällä korvalla kuuntelee. Pyrimme aina siihen, että asiakkaamme ovat tyytyväisiä ja että järjestelmä palvelee heitä mahdollisimman hyvin.
Finnmarin toimistolla työskentelevä reskontranhoitaja Sari Siltala on ollut tyytyväinen infocloudiin, joka on kattavasti käytössä yrityksen henkilökunnalla.
-Sari Siltala, reskontranhoitaja, Finnmari Oy